Tar steget vidare...

Jag startade den här bloggen 2006 hos min syster i Borås. Första inlägget handlade om att jag ville ha en hund och inte vilken som helst, en Alice. Inte visste jag då att den drömmen skulle slå in.

 

Jag var inspirerad av modebloggar och gjorde önskecollage och annat roligt men mest fick ni hänga med mig i vardagen. På fester, träningar, resor, shoppingturer och diverse sjukdomstillstånd.

Bloggen tog några år senare en annan riktning, mot fotografi. Den har de senaste åren varit i stort sett en renodlad fotoblogg där ni har kunnat följa min utveckling.

 

Den stora resan startade 2008 när jag köpte min första systemkamera och köpte ganska snart till ett porträttobjektiv och fotade min systers bröllop i Athen samma år.

Jag var väldigt nervös och hade läst på så mycket jag kunde om inställningar samt ljusförhållanden. Fattade ganska snart att det var i skuggan man skulle vara för att få bra ljus. Fotograferingen gick bra och jag tog några av mina favoriter än idag där nere i Grekland.

 

Jag fick mersmak och drog med mina kompisar på olika fotouppdrag. Vi lyckades inte alltid så bra men idéerna och viljan fanns där och vi hade framförallt väldigt roligt. Jag började förstå mer om ljusets betydelse och även kompositioner. Så småningom började det droppa in förfrågningar från bekanta och även bekantas bekanta om önskningar om fotograferingar.

 

Lusten att fota i studio började smyga sig på och jag sparade ihop och köpte mig ett kit med blixtar och bakgrunder. Jag fick hjälp att borra upp allt i vårt vardagsrum och började öva och se på videos för att kunna hantera min nya utrustning. Många barnfamiljer började höra av sig och ville ha studiobilder vilket i sin tur ledde till att jag köpte in en del rekvisita.

 

Där höll jag mig i ganska många år innan jag vågade satsa lite extra och starta mitt egna företag förra året.

Nu känner jag och har känt ganska länge att det är dags för nästa steg, skaffa hemsida och börja blogga på en egen portal.

 

Jag tackar blogg.se för dessa härliga 7 år och tar steget vidare. Ni hittar mig nu istället på www.nedja.se

♥♥♥

 

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback